Contenu | Rechercher | Menus

Annonce

Si vous avez des soucis pour rester connecté, déconnectez-vous puis reconnectez-vous depuis ce lien en cochant la case
Me connecter automatiquement lors de mes prochaines visites.

À propos de l'équipe du forum.

#1 Le 11/02/2010, à 05:16

JB-home

irssi | freenode | tor

bonsoir, j'ai un souci avec irssi, enfin plutot avec freenode et TOR

lorsque j'essai de me connecter à freenode j'ai le droit à:

[04:13] *** Irssi: Looking up irc.freenode.net
[04:13] *** Irssi: Connecting to irc.freenode.net [140.211.166.3] port 6667
[04:13] *** Irssi: Connection to irc.freenode.net established
[04:13] !zelazny.freenode.net *** Looking up your hostname...
[04:13] !zelazny.freenode.net *** Checking Ident
[04:13] !zelazny.freenode.net *** No Ident response
[04:13] !zelazny.freenode.net *** Found your hostname
[04:13] *** You are banned from this server- Due to abuse we currently accept
          tor connections via our tor-sasl service only. See
          freenode.net/irc_servers.shtml - questions can be directed to
          klines@freenode.net
[04:13] *** ERROR Closing Link: *****monip****** (***
          Banned )
[04:13] *** Irssi: Connection lost to irc.freenode.net

donc j'ai lu la FAQ de freenode :

Accessing freenode Via Tor

The current Tor hidden service address for freenode is p4fsi4ockecnea7l.onion. This service can be used by any user with a registered NickServ account. No further setup steps are necessary beyond that, besides configuring your client. Information on how to register a nick can be found on our FAQ page. The Tor hidden service uses SASL for authentication, which may require the use of additional scripts in your client to provide support. A collection of scripts and instructions for use can be found here.

Latencies are improving all the time and can be quite reasonable. You can always find a pointer to our Tor hidden service in freenode.net DNS, in an unresolved CNAME record, irc.tor.freenode.net, which can be retrieved, for example, via the *nix shell command:

    dig  +short  irc.tor.freenode.net  cname

If your IRC client can handle socks5 with remote dns, you can just connect to the .onion address directly. Otherwise, use Tor's "mapaddress" feature to fake it. (We do not recommend that you use Privoxy with irssi. It's unnecessary. Just use the 'mapaddress' approach and torify irssi to start it up.) Add a line to your torrc, as in this example:

    mapaddress  10.40.40.40  p4fsi4ockecnea7l.onion

Be sure to HUP (reload) Tor if you change your torrc. After you've made the change, just connect your torified IRC client to the IP you specified in your mapaddress statement for the freenode service. Tor will do the conversion for you internally and you'll connect to freenode. In addition to providing location privacy, the Tor hidden service gives you end-to-end encryption, providing benefits similar to those of ircs / irc-ssl.

That's all it takes. We appreciate your accessing freenode via the Tor hidden service. If you'd like to help us maintain quality access, please consider providing "middleman" bandwidth to the Tor network. Just set your host up as a Tor server and specify how much bandwidth you want to provide. You don't have to be an exit node—you can set your exit policy to "reject *:*" and still help us make up for the bandwith we use for freenode's hidden service.

j'ai donc rajouté à mon "/etc/tor/torrc" la ligne "mapaddress  mon_ip_distante  p4fsi4ockecnea7l.onion "
puis j'ai redémarré TOR, mais je ne peut toujours pas me connecté à l'irc freenode...

comme je pige pas correctement l'anglais , je pense que j'ai oublié une étape ?

Dernière modification par zorg-green (Le 11/02/2010, à 05:48)

Hors ligne

#2 Le 11/02/2010, à 05:37

JB-home

Re : irssi | freenode | tor

où es que je peut passé par un proxy web (irssi )pour trompé freenode

Hors ligne

#3 Le 11/02/2010, à 14:22

JB-home

Re : irssi | freenode | tor

up

Hors ligne