Contenu | Rechercher | Menus

Annonce

Si vous avez des soucis pour rester connecté, déconnectez-vous puis reconnectez-vous depuis ce lien en cochant la case
Me connecter automatiquement lors de mes prochaines visites.

À propos de l'équipe du forum.

#1 Le 25/04/2008, à 16:22

amigos

un logiciel qui permet de faciliter lecture d'un pdf sur pc ??!!!!

Ça a l'air bizarre ! Mais pas du tout c'est pourtant très commun !

en fait, je lit sauvant des articles de recherches (tellement bcp) que je ne peut plus en imprimer ! alors je me suis décider de les lire sur le pc. Et la j'ai vu des collègues qui eux ont windoze et avec un certain pdf Xchange machin. Ils peuvent faire des marqueur, des notes etc... sur un fichier pdf, sans créer une copier. sauf que ce petit bijou n'est ni libre ni disponible sur linux !

En plus j'ai cherché sur google et ce que j'ai trouvé c'est plus des logiciel compliqué pour éditer et créer des pdf, mais pas forcément ce que je veut faire.

Y a-t-il qlq qui sait quel logiciel pourrait m'aider ?

ps : désolé pour mes faute d'orthographe (je suis pas français)

#2 Le 25/04/2008, à 16:41

les_marques

Re : un logiciel qui permet de faciliter lecture d'un pdf sur pc ??!!!!

http://www.scribus.net/

Open Source Desktop Page Layout 
Scribus is an open source desktop page layout program with the aim of producing commercial grade output in PDF and Postscript, primarily, though not exclusively for Linux.
Scribus can be used for many tasks; from brochure design to newspapers, magazines, newsletters and posters to technical documentation. It has sophisticated page layout features like precision placing and rotating of text and/or images on a page, manual kerning of type, bezier curves polygons, precision placement of objects, layering with RGB and CMYK custom colors. The Scribus document file format is XML-based. Unlike proprietary binary file formats, even damaged documents, can be recovered with a simple text editor.
Scribus supports professional DTP features, such as CMYK color and a color management system to soft proof images for high quality color printing, flexible PDF creation options, Encapsulated PostScript import/export and creation of 4 color separations, import of EPS/PS and SVG as native vector graphics, Unicode text including right to left scripts such as Arabic and Hebrew via freetype. Graphic formats which can be placed in Scribus as images include PDF, Encapsulated Post Script (eps), TIFF, JPEG, PNG and XPixMap(xpm), and any bitmap type supported by QT3.
Printing, PDF and SVG creation are done via custom driver libraries and plug-ins, giving Scribus inventive features: the abilities to include presentation effects with PDF output, fully scriptable interactive PDF forms, SVG vector file output. The internal printer drivers fully support Level 2 and Level 3/PDF 1.4 postscript features including transparency and font embedding.
When run from KDE, Drag and Drop, for example from desktop to the canvas, is enabled. There is easy to use drag and drop scrapbook for frequently used items such as text blocks, pictures and custom shaped frames.

essaye ... je connais pas ...

Dernière modification par les_marques (Le 25/04/2008, à 16:42)


érectus et encore pas tout le temps ayant franchi le cap, mais qui  se sent pô Sapiens linuxus Sapienspour 2 sous ...
le roumégaïre

Hors ligne

#3 Le 25/04/2008, à 16:51

inbox

Re : un logiciel qui permet de faciliter lecture d'un pdf sur pc ??!!!!

Salut,

Il y a pdfedit dans le dépôt universe.

A+


Un problème résolu ? Indiquez le en modifiant le titre du sujet.

Hors ligne