Contenu | Rechercher | Menus

Annonce

Si vous avez des soucis pour rester connecté, déconnectez-vous puis reconnectez-vous depuis ce lien en cochant la case
Me connecter automatiquement lors de mes prochaines visites.

À propos de l'équipe du forum.

#1 Le 30/03/2006, à 18:46

nicko_510

[Résolu] vbaexpress, sauvegarde ?

Salut, voilà je viens d'installer l'émulateur vba avec l'inreface graphique vbaexpress.
Tout ce passe bien si ce n'est que je n'arrive pas à sauvegarder ma partie, ce qui est un peu ennuyeux... La sauvegarde du jeu a l'air de fonctionner, mais à chaque fois que je relance la rom, le jeu n'a pas de sauvegarde. J'ai essayé d'utiliser les sauvegarde de l'émulateur, mais je ne sais pas comment y accéder... J'ai essayé shift+f1, j'obtiens "wrote state 1". Lorsqu' ensuite j'appuie sur f1 j'ai "loaded state 1", mais je ne reviens pas là où j'étais lors du shift+1.
Comment faut-il faire faire pour sauvegarder et charger sa partie ? Dans l'interface graphique je ne peux sauvegarder que la config.

Dernière modification par nicko_510 (Le 31/03/2006, à 11:15)

Hors ligne

#2 Le 31/03/2006, à 09:06

AlisonHell

Re : [Résolu] vbaexpress, sauvegarde ?

dans les options de vba express tu peux choisir ou sont stockés les sauvegardes.
mets les bien dans ton dossier perso genre "/home/nicko/vba/"
je te file le contenu de mon ancien visualboy advance.cfg ca marchait impec

# All numeric values are in hexadecimal
# Use TAB or EQUAL sign to separate name from value

#
# Key configuration (all numbers are in hexadecimal!)
#
# Keys values are in the format YXXX where Y is the device number. 0 means
# keyborad and XXX is the SDL define for the desired key (read SDL_keysym.h).
#
# If Y is greater than 0, it means joystick number Y-1 and it uses the
# following format for XXX:
#
# - if XXX < 20, XXX is the axis number multiplied by 2. An even number means
#   movement to the negative side (on the X axis, it means left). An odd
#   number means movement to the positive side (on the X axis, it mean
#   right). For the Y axis, negative means up and positive means down.
#   X axis is usally axis number 0 and Y is axis number 1.
# - if 20 >= XXX > 30, then XXX is the HAT number multiplied by 4 plus the
#   direction: 0 for up, 1 for down, 2 for right and 3 for left. Example:
#   0021 is HAT 0 down, 0026 is HAT 1 right.
# - if 80 >= XXX > 100, XXX is the joystick button number (XXX-080).
#
# Default key configuration is (value in parenthesis):
#
# Left          Left Arrow  (0114)
# Right         Right Arrow (0113)
# Up            Up Arrow    (0111)
# Down          Down Arrow  (0112)
# A             Z           (007a)
# B             X           (0078)
# L             A           (0061)
# R             S           (0073)
# Start         ENTER       (000d)
# Select        BACKSPACE   (0008)
# Speed up      SPACE       (0020)
# Capture       F12         (0125)
#
Joy0_Left=0114
Joy0_Right=0113
Joy0_Up=0111
Joy0_Down=0112
Joy0_A=0101
Joy0_B=0102
Joy0_L=0104
Joy0_R=0105
Joy0_Start=000d
Joy0_Select=0008
Joy0_Speed=0020
Joy0_Capture=0125

# Motion support keys. Same format as above
#
# Default keys are (value in parenthesis):
#
# Left          Numeric Pad 4 (0104)
# Right         Numeric Pad 6 (0106)
# Up            Numeric Pad 8 (0108)
# Down          Numeric Pad 2 (0102)
#
Motion_Left=0104
Motion_Right=0106
Motion_Up=0108
Motion_Down=0102

# Frame skip setting. Allowed values are from 0 to 5 only.
frameSkip=0

# Gameboy Frame skip setting. Allowed values are from 0 to 5 only.
gbFrameSkip=2

# Video setting. 0=1x, 1=2x, 2=3x, 3=4x.
video=1

# Use fullscreen mode. 0=false, any other value means true
fullScreen=0

# Disables MMX support
disableMMX=1

# Use bios file. 0=false, any other value means true
useBios=0

# Bios file full path and name (ZIP not supported)
biosFile=none

# Filter to use. 0=no filter, 1=TV Mode, 2=2xSaI, 3=Super 2xSaI, 4=Super Eagle
# 5=Pixelate, 6=Motion Blur, 7=AdvanceMAME Scale2x, 8=Simple 2x,
# 9=Bilinear, A=Bilinear Plus, B=hq2x, C=lq2x
filter=0

# Disable status messages. 0=false, any other value means true
disableStatus=0

# Enable Gameboy border. 0=false, any other value means true
borderOn=0

# Gameboy emulator type. 0=automatic, 1=CGB/GBC, 2=SGB, 3=GB, 4=GBA, 5=SGB2
emulatorType=1

# Enable washed colors. 0=false, any other value means true
colorOption=1

# Directories. Not setting one them makes the file go the rom directory.

# Save state directory
saveDir=/home/rodolphe/vba/

# Screen shot Capture directory
captureDir=

# Battery directory
batteryDir=/home/rodolphe/vba/

# Screen capture format
# 0=PNG, anything else for BMP
captureFormat=0

# Sound quality
# 1=44 Khz, 2=22Khz, 4=11Khz
soundQuality=2

# Sound Echo
# 0=false, anything else for true
soundEcho=0

# Sound Low pass filter
# 0=false, anything else for true
soundLowPass=0

# Sound reverse stereo
# 0=false, anything else for true
soundReverse=0

# Remove GBA intros (not supported anymore)
# 0=false, anything else for true
removeIntros=0

# Save Type
# 0=automatic, 1=EEPROM, 2=SRAM, 3=Flash, 4=EEPROM+Sensor, 5=NONE
saveType=0

# Flash size
# 0=64K Flash, 1=128K Flash

flashSize=0

# Sound volume
# 0=1x, 1=2x, 2=3x, 3=4x
soundVolume=0

# Interframe blending
# 0=none, 1=motion blur, 2=smart
ifbType=0

# Show emulation speed
# 0=none, 1=percentage, 2=detailed
showSpeed=0

# Show speed in transparent mode
# 0=normal, anything else for transparent
showSpeedTransparent=1

# Enable/Disable auto frameskip
# 0=disable, anything else to enable
autoFrameSkip=0

# Sets the desired throttle
# 0=disable, 5...1000 valid throttle speeds
throttle=0

# Pauses the emulator when the window is inactive
# 0=disable, anything else to enable
pauseWhenInactive=1

# Enables AGBPrint support
# 0=disable, anything else to enable
agbPrint=0

# Enables GBA RTC support
# 0=disable, anything else to enable
rtcEnabled=0

# Sound OFF flag
# 0=sound on, anything else turns off sound
soundOff=0

# Sound Enable
# Controls which channels are enabled: (add values)
#   1 - Channel 1
#   2 - Channel 2
#   4 - Channel 3
#   8 - Channel 4
# 100 - DirectSound A
# 200 - DirectSound B
# 30f=all enabled, 0=mute all
soundEnable=30f

# Controls automatic SGB border
# 0=disable, anything else enables automatic SGB border display
borderAutomatic=0

# Skip bios code
# 0=disable, anything else skips BIOS code
skipBios=0

# The interval between the rewind saves
# Minimum of 0 seconds to disable rewind support, 
# Maximum of 60 minutes. Value in seconds (hexadecimal numbers)
rewindTimer=0

# Enable enhanced save type detection
# 0=disable, anything else to enable (no longer used)
enhancedDetection=1

Dernière modification par AlisonHell (Le 31/03/2006, à 09:08)


Sur ubuntu depuis Novembre 2005. Une chose est sure je suis pas près de changer.

Hors ligne

#3 Le 31/03/2006, à 11:15

nicko_510

Re : [Résolu] vbaexpress, sauvegarde ?

C'est ok. Merci. J'avais essayé de changer le dossier de sauvegarde depuis l'interface graphique mais ça n'avait rien changé... Enfin maintenant ça marche ;-)

Hors ligne